Årsmöte 2023
IMG_E7789
IMG_7750[1]

Årsmöte 2023 - mot nya möjligheter

I går kväll hade vi årsmöte 2023 i den rustika stenladan hos Kullagårdens glutenfria stenugnsbageri

Över 50 personer var på plats i den vackra lokalen för att mingla med entreprenörer och eldsjälar som brinner för landsbygdsutveckling och såklart delta på stämman.

Kort tillbakablick 2014-2020

DSC04919

Vilken programperiod vi har haft! Över 100 projekt har vi möjliggjort under dessa år. Allt ifrån en liten skoltidning, epa träff till vandringsleder och ett utvecklat fiske i Halland.
Vi var också 1 av de 8 Leaderområden som fick jobba med EUs alla fyra fonder under perioden. Totalt sett i Europa är vi cirka 3000 områden. Det har varit riktigt häftigt att få vara en av de få utvalda.
Sedan har vi också arbetat mycket på europeisk nivå, mycket tack vare Marion engagemang, som ledde till en ordförandepost i ELARD. Under perioden har vi även varit delaktiga i flera europeiska projekt tillsammans med andra Leaderområden. Såsom Crowd4regions, RURBEST22 och Immigrant Integration into rural areas . För ett och ett halvt år sedan fick vi även äran att hålla Leaders 30 års jubileum i Halland.
Jag har lärt mig så mycket under denna tiden som ordförande och är stolt över allt vi har åstadkommit
- Tore Holmefalk, ordförande sedan 2017 i föreningen.

Ny styrelseordförande

Nu var det dags för Tore Holmefalk att lämna över stafettpinnen och Sandra Hidgård, distriktsidrottschef på RF-SISU Halland, tog emot den.

IMG_E7776

Jag blev invald i föreningen under pandemin, så mina första år här har varit digitala. Att vara med i denna styrelsen har dock alltid varit något jag har tyckt har vart väldigt roligt. Den sektor jag kommer från och brinner mycket för den ideella. Tillsammans med alla ledamöter och vice ordförande Susanne Thorsson vid min sida, ser jag fram emot att driva föreningens arbete framåt.
- Sandra Hidgård, nuvarande ordförande

Budget, Valberedningens förslag och andra handlingar?

Du hittar alla dessa handlingar och mer gällande årsmötet i årsmöteskallelsen.

IMG_E7741[1]
IMG_7745[1]